sobota, 13 marca 2021

medytacja- obalam wszelkie mity

 hejka! Długo przygotowywałam się do napisania tego postu, naprawdę długo, ale nie wiem czemu zawsze odkładałam to. Ale postanowiłam, że to ten czas kiedy opiszę cała moją historię z medytacja. Od kiedy zaczęłam, co medytacja ma się do wiary, jakie skutki widzę i co w ogóle ona daje. Na sam koniec chciałabym obalić parę mitów, które są powszechne w naszej społeczności. Także zapraszam<3


Nie wiem dokładnie skąd wpadłam na pomysł zaczęcia medytacji, ale był to strzał w dziesiątkę. Przygodę z medytacją zaczęłam mniej więcej wtedy kiedy z jogą ( post o jodze) dlatego mam mniej więcej porównanie jakie skutki zadziałały u mnie. 


początki

Jak wygląda medytacja dowiedziałam się jakoś na przełomie kwietnia/maja zeszłego roku i stwierdziłam, że spróbuję. Zawsze medytacja kojarzyła mi się z mnichami w klasztorach którzy w siadzie skrzyżnym próbowali wejść wgłęb siebie. Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że wszystko to bujda. Na początek bardzo ciężko było mi się skupić. Myśli odbiegały mi i nie mogłam ot tak "przestać myśleć", ale nie zniechęcałam się i siedziałam czasami tylko 5 minut z odprężającymi oddechami i to mi wystarczało. Po parunastu dniach zaczęłam widzieć poprawę, co raz mniej czasu zabierało mi uspokojenie gonitwy myśli i łatwiej było mi się skoncentrować na oddechu. TAKI PRO TIP ODE MNIE; na początku by odgonić myśli super jest skupić się na oddechach i mówić w myślach wdech, wydech. Wtedy skupisz się na oddechach a nie na innych myślach.

jak w ogóle wziąć się za medytację?

Co najpierw zrobić? Nic. Znaleźć chwilę czasu, może być nawet 10 minut czasu przed snem, albo zaraz po przebudzenia. Usiąść bądź położyć się, pozycja nie ma znaczenia!! i po prostu się zrelaksować. Zacząć liczyć oddechy bądź skupić się na jakimś punkcie. 

jak medytacja ma się do wiary

Ja jestem przekonania, że wiara nie zabrania Nam ani yogi ani medytacji. Jeśli coś czuję jest zgodne ze mną to czemu mam z tego rezygnować.  W końcu przecież wielu duchownych stosuje nadal medytacje. Coś co ma mi pomóc w koncentracji i dobrym samopoczuciu nie powinno być zakazane czyż nie?

skutki 

Nie zauważyłam żądnych niepożądanych skutków. Wszystkie które zaobserwowałam są pozytywne. Lepsza koncentracja, lepsze samopoczucie przez cały dzień oraz wielka poprawa snu. Odkąd zaczęłam medytować bardzo często stosowałam to przed snem i o wiele szybciej zasypiałam!!


mity

*trzeba siedzieć w siadzie skrzyżnym- można przyjąć jakąkolwiek wygodną dla nas pozycję, można nawet leżeć

*medytacja powinna wywoływać jedynie te pozytywne emocje- czasami będzie wręcz odwrotnie, może nas mózg w stanie duchowości będzie chciał nam przypomnieć coś z czym sobie nie radzimy

*ma nas przenieść do wyidealizowanego świata- nie stanie się tak bo idealny świat nie istnieje dopóki my sami świat w jakim żyjemy nie pojmiemy, że jest idelany bo nasz

aplikacje, serial oraz playlista

Jako dodatek mogę wam polecić tą aplikacje u mnie jest to aplikacja systemowa, ale może na każdym telefonie jest podobna. Jest też bardzo fajna aplikacja (zdjęcie drugie) ja sama z niej już nie korzystam bo wiele utworów jest tam płatnych a mi zależało na bezpłatnych, ale dobrze mi się sprawowała.

  Dokument o którym wspominam to Poradnik Handspace dostępny na Netflixie, idealny dla początkujących. Polecam Wam też bardzo przyjemną playliste na Spotify idelana -joga i medytacja- playlista


Jeśli macie jeszcze jakieś pytanie dotyczące medytacji (pamiętajcie nie jestem ekspertem powiem z swojego doświadczenia) zadawajcie w komentarzu, a odpowiem na nie. Dajcie znać jakie wy macie doświadczenia z medytacją, a może właśnie wahacie się czy zacząć. Jeśli spodobał wam się post koniecznie dajcie znać w komentarzu. Zostańcie ze mną na dłużej, a nie pożałujecie, wszystkie social media są na głównej stronie. Miłego dnia!!

25 komentarzy:

  1. Nigdy nie medytowałam, ale brzmi to naprawdę ciekawie :) Koniecznie muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. nigdy nie medytowałam. Ciekawe, czy medytacja realnie pomogłaby mi w odstresowaniu się i relaksie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że dla każdego inaczej będzie wpływać, ale są realne szanse, że tak. Zawsze można spróbować:)

      Usuń
  3. Ja może i chciałabym spróbować, ale jestem z tych, co to na tyłku nie wysiedzą 5 minut, więc zmuszenie się do skupienia "na niczym" przez nawet 10 minut może być trudna. Ale kiedyś w końcu się z tym zmierzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, dlatego bardzo fajnie jest zacząć jak leży się już w łóżku i próbuje zasnąć:)

      Usuń
  4. Medytacja to kompletnie nie znany mi obszar. Super, że postanowiłaś nam opowiedzieć o tym, jak narodził się u Ciebie pomysł z rozpoczęciem medytowania. Ja natomiast od kilku miesięcy jestem szczerze zafascynowana jogą. Po zdalnych zajęciach uwielbiam się w taki sposób zrelaksować :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo tak joga to tez u mnie numer 1 jeśli chodzi o rozprostowanie kręgosłupa po zajęciach! pozdrawiam serdecznie<3

      Usuń
  5. Hey dear! Loved your post and allready followed your blog, i want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama lubię medytować :) nauczyłam się tego już kilkanaście lat temu. Fajnie, że o tym napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nigdy nie medytowałam, jakoś mam wrażenie że to nie dla mnie.. Nie wiedziałam jednak o wielu informacjach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś próbowałam medytować, ale od razu mnie to nudziło. Zamiast tego odpalam jakąś spokojną jogę, gdzie można dużo poleżeć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się takie zagadnienie. Medytacja jest całkiem ciekawa. Jeśli wprowadza w dobry nastrój, dobrze się po tym czujemy to na plus.

    OdpowiedzUsuń
  10. aż chyba spróbuję totlanie nie umiem zowlnić i się zrelaksować, zawsze coś muszę robić!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam szczerze, że nigdy nie medytowałam i nawet nie wiedziałabym jak się za to zabrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam na początku usiąść i skupić się na oddechu, wystarczy 5 minut

      Usuń
  12. sound interesting....

    have a great day

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy chodzi o samą medytację to ja tak naprawdę jestem dopiero na początku tej przygody i wiem jak ważne to dla mnie jest. Muszę przyznać, że bardzo fajnie sprawdza się również zaglądanie na stronę https://pomedytuj.pl/ gdzie znajdziemy całą masę ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi będzie gdy skomentujesz. Zapraszam po więcej postów na stronie głównej. Zawsze staram się wpaść do każdego czytelnika. Miłego dnia!

Hi! It was very nice when u say somenting in a comments. I always read your blog! Have a nice day

Copyright © Julia Łukasik blog , Blogger