poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Każdy w życiu powinnien być wdzięczny

hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z postem, który będzie moim osobistym sukcesem najbliższego czasu. Czemu? Tego dowiecie się czytając ten wpis. Zapraszam!

Wdzięczność- proste słowo, każdemu znane, od małego na pewno słyszeliśmy, że mamy być wdzięczni za to, że mamy co jeść, w co się ubrać i mamy dach nad głową. Lecz w tak młodym wieku na pewno zastanawialiście się jak to jest, że ktoś nie ma domu. A przecież słowo wdzięczność, nie musi się tylko kojarzyć z czymś wielkim.

Przeczytałam niedawno słowa, które utkwiły mi w pamięci. Brzmiały one; "Każdego dnia wieczorem zastanawiam się, czy gdyby to był mój ostatni dzień na tym świecie, chciałabym go tak przeżyć jak dzisiaj to zrobiłam. Jeśli parę dni z rzędu odpowiedź jest przecząca, trzeba coś zmienić."
Utknęło mi to tak w pamięci, że codziennie nawet w ciągu dnia zastawiam się nad tym i jeśli czuję, że nie chce tak, zmieniam coś.  Wiadomo, że gdy nie chce nam się pracować i nie tak sobie wyobrażam nasz  "ostatni dzień" nie rzucimy pracy, chodzi bardziej o rzeczy zapominane poprzez cały ten rozgardiasz. Nie musimy być wdzięczni za WSZYSTKO. Bądźmy wdzięczni za KAŻDY DZIEŃ. Wiele osób chce być w jakimś określonym miejscu, a nie docenia rzeczy nie materialne, uśmiechu na dzień dobry od męża/córki/mamy, dobru obiady ugotowany przez żonę, nawet słońce na niebie. Bądźmy wdzięczni za to.

Oczywiście każdemu zdarzają się dni, że chcemy, żeby się on już skończył, sama taki miałam w sobotę lecz wtedy pomyślmy o jednej dobrej rzeczy, która przydarzyła nam się dzisiaj, na pewno jakaś była. Uwierzcie pomaga. Możemy też do słoiczka codziennie wrzucać karteczkę z słowami za co jesteśmy wdzięczni danego dnia.

Jednym słowem, bądźmy tu i teraz, bo jutra może już nie być.

słowa zaczerpnięte pochodzą z książki Reginy Brett "Bóg nigdy nie mruga"
bardzo inspirujący Instagram właśnie w tym temacie- https://www.instagram.com/paula_jagodzinska/

25 komentarzy:

  1. Sama ostatnio napisałam wpis dot. wdzięczności i też do tego wpisu zainspirowała mnie Regina Brett, tyle że w książce "Mów własnym głosem" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tą książkę i od niej zaczęłam przygodę z jej książkami właśnie, możesz podlinkować bloga to chętnie wpadnę:)

      Usuń
  2. Każdy dzień jest wyjątkowy , warto docenić jego wielką wartość! :)
    Osobiście jestem wdzięczna za każdy drobiazg, detal, który sprawia, że jestem i czuje się szczęśliwym człowiekiem.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od pewnego czasu też zaczęłam zwracać uwagę na bycie wdzięcznym za to co mi się w życiu dobrego przydarza. Chociaż, akurat spotkanie z tą książką Reginy Brett, nie wspominam najszczęśliwiej. Mimo, budującego przesłania dużo tam chorób, w wielu przypadkach walki z nieuniknionym. Po przeczytaniu części poczułam się ogromnie zdołowana i przytłoczona, zamiast zainspirowana i zmotywowana.

    Zapraszam do siebie:
    https://kuferkulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie jest dużo chorób i ludzi chorujących, ale patrzę na to z tej strony, że jeśli Ci ludzie dali rade i mimo tego byli uśmiechnięci i pozytywni to ja też mogę<3 pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Ja staram się pamiętać o wdzięczności... a jej odczuwanie pozwala mi być szczęśliwszą i dostrzegam więcej! Więc warto ćwiczyć w sobie wdzięczność :)
    Buziaki, mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  5. W punkt wpis! Każdy powinien być wdzięczny właśnie za takie drobnostki, które w ogólnym rozrachunku znaczą więcej niż wszelkie dobra tego świata. Doceniajmy to co mamy i próbujmy zmieniać się na lepsze :)

    Pozdrawiam
    Piotrek
    www.muzykanakolkach.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą, że wdzięcznym powinno się być za każdy przeżyty dzień oraz małe rzeczy, które codziennie nas otaczają :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak... jestem z natury narzekająca i zawsze jednak staram się myśleć o tym , że jutra już może nie być. Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie wdzięczność jest jednym z najbardziej wartościowych elementów naszego życia. Bądźmy wdzięczni i nie wstydźmy się tego! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Człowiek to taka niewdzięczna istotka. Chce więcej i więcej, odwieczny niedosyt. Rzadko kto potrafi być wdzięczny i cieszyć się małymi rzeczami, a docenić potrafi tylko z obawy przed utratą. Niby taki banał, ale jakże prawdziwy. Po prostu szybko przyzwyczajamy się do dobrego, apetyt rośnie w miarę jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą, niestety wiele osób nie docenia tego co ma i wdzięczność jest im obca.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo wzruszający wpis i wspaniały cytat, który stanie się moim mottem :) Wdzięczność wbrew pozorom nie jest taka prosta, zwłaszcza gdy przychodzi gorszy dzień. Muszę nad nią każdego dnia pracować. Pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, zgadzam się, też jeszcze uczę się wdzięczności, bo gdy nadchodzi gorszy moment wydaje się nam, że los się na nas uwziął i jak być wdzięcznym wtedy pozdrawiam również:)

      Usuń
  12. Uwielbiam tą książkę, bardzo budująca. Pokazuje jak wielu rzeczy nie doceniamy, skłania do refleksji

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny post, staram się dostrzegać dobre rzeczy i być wdzięczna za to co mam :) Też czytałam książkę Reginy Brett, lubię tego typu poradniki, można się zainspirować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi będzie gdy skomentujesz. Zapraszam po więcej postów na stronie głównej. Zawsze staram się wpaść do każdego czytelnika. Miłego dnia!

Hi! It was very nice when u say somenting in a comments. I always read your blog! Have a nice day

Copyright © Julia Łukasik blog , Blogger