niedziela, 21 czerwca 2020

Hiperwrażliwi ludzie

hejka! Jaka pogoda u was? Bo powiem wam szczerze, że jak na wakacje, które mam teraz to bardzo kiepsko. Ciągle pada, więc nawet na spacer nie można się wybrać. Mam nadzieję, że będzie tylko lepiej. Dzisiaj przychodzę do Was z tematem dosyć mało popularnym, pierwszy raz zetknęłam się z nim gdy czytałam książkę Federici Bosco, natchnęła mnie do  napisania tego posta.
jeśli chcecie bardziej poznać i zagłębić temat polecam Wam tą książkę


Kim są ludzie hiperwrażliwi?

Pojęcie osoby bardzo wrażliwej poznałam przy czytaniu książki, nigdy nie podejrzewałam, że mogę być taką osobą. Lecz przy czytaniu i dowiadywaniu się o takich osobach więcej, odkrywałam cechy, które ja posiadam i łapałam się na myśleniu, że takie osoby zachowują się podobnie jak ja. Tacy ludzie o wiele mocniej przeżywają sytuacje, stresują się wiele bardziej niż "normalni ludzie", nawet nie raz za inne osoby. Są bardzo podatni na manipulacje innych oraz "wyczuwają" złą atmosferę w towarzystwie. Są z pozoru jak wszyscy, jednak ich poczucie empatii jest bardziej rozwinięte niż u niektórych. Mimo, że mają "radar" ostrzegający ich przed osobami fałszywymi, na przekór przyciągają osoby narcystyczne i bardzo trudno im jest się wydostać z toksycznych relacji. Mieliście kiedyś sytuacje, że chłopak waszej przyjaciółki nie podobał wam się z zachowania lecz mimo tego wasza przyjaciółka była nim zachwycona. Potem i tak się okazało, że mieliście rację lecz nikt nie zwracał wtedy na Was uwagi. Właśnie tak działają osoby wysoko wrażliwe. 

Jak przystosować się do środowiska?

Osoby te trudniej przystosowują się do środowiska. Wiele prób bycia "normalnymi" i próby zmienienia się, spowodowały to, że nie ufają każdemu. Gdy jeszcze nie wiedzą, że są tacy sami jak wszyscy tylko silniej odczuwają emocje, mogą szukać pomocy u specjalisty. Niestety nie jest to na tyle popularne, że każdy psycholog będzie wiedział, że osoba nie jest chora tylko osobą hiperwrażliwą. A wystarczy, że znajdziemy miejsce gdzie będziemy się czuć dobrze i osoby, które nas zaakceptują jacy jesteśmy. Nie jesteśmy inni tylko mocniej odbieramy emocje oraz wolimy czasem odpocząć po stresującym dniu niż iść na imprezę. Mamy jedyny w swoim rodzaju humor- bardzo ironiczny, więc czasami warto nie powiedzieć czegoś albo przemilczeć by nie wyjść na wredną, wiadomo gdy jesteśmy w swoim towarzystwie możemy sobie na żarty pozwolić. I jeden z jak dla mnie najważniejszych dla mnie rad, PORZUĆMY PERFEKCJONIZM. Czasami perfekcjonizm jest dla nas zbawienny lecz gdy czegoś na 100% nie zrobimy tylko na 99%, ale odpoczniemy bo tego potrzebujemy w tamtym momencie, na pewno nic się nie stanie. Zaufajcie mi.
                                                       jeden z najlepszych cytatów z książki

Oczywiście możemy się identyfikować z tą definicją osoby wysoko wrażliwej bądź (jak ja) mieć niektóre cechy lecz niektórych nie mieć. Ja mam bardzo mocny charakter i dla mnie nie jest trudno postawić na swoim, co różni się od takich osób, ale np. bardzo silnie przeżywam niektóre chwilę. Ważne by być sobą i SIEBIE AKCEPTOWAĆ.

Jeśli post Ci się spodobał zapraszam do komentowania. Jeśli nie widziałeś/aś poprzednich postów serdecznie zapraszam do nadrobienia. 

12 komentarzy:

  1. Dokładnie niezależnie od sytuacji warto pamiętać, aby być po prostu sobą! Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama jestem osobą hiperwrażliwą i wiem jak trudno jest przezwyciężyć pewne sytuacje, które dla innych są błahostką. Niemniej jednak warto być sobą w każdej sytuacji.

    https://www.lifestylegirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. widzialam ja w jakims sklepie ale nie czytalam ciekawa ksiazka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że już widziałam książki o podobnej tematyce. Każdy jest inny i każdy w różnych sytuacjach czuje i zachowuje się inaczej, droga do akceptacji też pewnie dla każdego może wyglądać inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ja opowiadam z swojego doświadczenia i tego jak u mnie przebiega

      Usuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tą książką :D U mnie pogoda jest bardzo podobna jak u Ciebie :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście teraz o wiele lepiej, mam nadzieję, że u Ciebie też :) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Zapowiada się ciekawie ;)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło mi będzie gdy skomentujesz. Zapraszam po więcej postów na stronie głównej. Zawsze staram się wpaść do każdego czytelnika. Miłego dnia!

Hi! It was very nice when u say somenting in a comments. I always read your blog! Have a nice day

Copyright © Julia Łukasik blog , Blogger